Öppettider



måndag 8 februari 2010

Schabbit skick

Äntligen har vi fått till vårt Shabby Chic hörn (fritt översatt av min mamma: "schabbit skick")


Har längtat länge efter denna hörna och fick till slut Bengt att bli inspirerad också och nu är den klar, tack vare en massa målningsarbete av Bengt...


...eller klar blir den väl aldrig den ska väl fräschas upp allt eftersom vi får nya varor och idéer.



Tavelramen är ett ommålat loppisfynd och mittpartiet är ett litet lapptekniksparti, band och knappar uppsträckt runt en porös platta och fungerar utmärkt som anslagstavla. Lek loss och fixa så det matchar ditt syrum, ett barnrum eller kanske kontoret.
Bokstäverna som är gjorda av tyger och Fast 2 Fuse Heavy weight bildar ordet Bondromantik.


Sen vi beslutade oss för att sluta med hantverk i butiken har vi nosat åt olika håll för att komma på vad vi skulle satsa på i stället och i helgen styrde vi kosan till Formlandmässan i Danmark för att kolla in och knyta en ny kontakt. Deras monter var precis så läcker som vi förväntat oss.
Eftersom vi hade glömt kameran så kan vi inte ge några förhandstittar men vi kan berätta att de har alldeles underbara band (att använda till te.x. anslagstavlan här eller till lappteknik, scrapbooking eller precis vilken annan dekoration som helst...). Dessutom har de en massa andra saker som kommer att förgylla butiken och förhoppningsvis våra kunders hem!

3 kommentarer:

  1. Ååå va snyggt det blev!!!
    Är sugen på Cupcakekursen, kakor helt i min smak, ja se det här som en anmälan, skickar ett mejl åxå, kommer snart in å betalar.

    Ha de gott!
    Kram Evalinah

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag sätter upp dig på kursen, vi ses!

    Kramelikram tillbaks

    SvaraRadera
  3. Så jättefin hörna blev!Bengt är en riktig finlirare både på snickeri, målning och quiltar. Mycket fina saker i Shabby Chick hörnan...ser inte alls schabbit! Bara kul och piffiga grejer. Och så måste jag säga att era kattfoton är så himla fina. Speciellt det där man bara ser kattens tassar. Man vill pilla på tassingarna...Idag fick jag Fatquarter tidningen - dvs "Hälsotidning". Så nu hoppas jag på att mina krafter kommer tbx så att jag kan börja skapa lite igen. Så var jag bara tvungen att kolla igen på er blogg. Det är toppenbra idé och man blir uppiggad och glad. Tack Doktor Svenningsson´s - licensierade dr som uppiggare och glädjespridare!
    Hälsningar Ann-Sofie

    SvaraRadera