Öppettider



onsdag 14 mars 2018

Maskinbrodera mera!


Jag har haft och sålt broderimaskin/er i många år och använt dem alldeles för sällan, vilket medför att det alltid känts lite mäckigt och jobbigt när det ska bli av. MEN! Nu har jag en PFAFF Creative 3.0 och det är verkligen en maskin som är lätt att fatta tycke för, det går så lätt att fixa alla moment.
Här har jag broderat ett korsstygnsbroderi med en kul text och det är
det jag gillar och gör allra mest med broderimaskin, borderar texter på allt möjligt. 

Bonaden jag gjort är väl ett levande exempel på att texten är sann, den innehåller allt som ger livet lite extra glöd: maskinbroderi, lappteknik och knappar! Tänk så många jag hört som berättat om hur de fått hälla ut hela farmor/mormors knappskatt på bordet och sitta och sortera i timmar när de varit barn, ett minne som följt med som bomull runt hjärtat under en hel livstid, lycka.


Kan man blanda maskinkviltning och handkviltning i samma projekt, en fråga som dyker upp ganska ofta. Varför inte? Vem bestämmer sådant? Tycker definitivt att man får göra precis som man vill, själv älskar jag det!

2 kommentarer:

  1. Tack för inspiration Märit

    SvaraRadera
  2. Klart man kan blande maskinsøm og håndsøm. Det er det som er så fint med lappeteknikk, at det fins ingen fazit på noe, alle kan ha sitt eget uttrykk uansett om en liker det slik eller så :) Og denne texten er jo sann ;)

    SvaraRadera