Öppettider



måndag 1 juni 2015

Fjärilsväskan


Jag älskar väskor! Köper och byter och njuter och har en ansenlig samling. Har också sytt ganska många väskor och gjort ett och annat mönster. Finns några bra idéer i huvudet men de har inte velat komma ut. Men nu, nu har jag sytt mig en "Fjärilsväska" fast utan fjärilar (mönstret kommer från Quiltbiten). Den var jätteskoj att sy! Känslan att bara göra som det står i ett mönster och inte behöva bry sig om något annat än att verkställa, är så underbart befriande när man alltid annars tänker på hur man ska formulera olika saker för att få mönstret rätt.

Tanken med den här väskan var att den skulle bli en riktigt färgglad sommarväska att visa i affären men som så ofta annars så blev den inte så himla färgglad och frågan är hur långa stunder den får vara i affären? Den här kommer jag att använda, mycket!

Gillar du tygvalet kan du köpa tygkit här och mönster här, här hittar du mellanlägg och öljetter.

Det är dom små, små detaljerna som gör det!

Baksidan, eller det kanske det inte blev?!
Insidan på min väska. Väljer du att köpa en tygpack med foder är det detta foder som ingår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar