Öppettider



måndag 10 mars 2014

Fångad dag


Min helgplan var att krypa upp i lä i ett hörn på soldäcket och avnjuta årets första utomhusfika och senaste numret av Quilt Mania. Istället blev det vilopauser i soffan dit jag linkade och sen på ett högst ograciöst sätt satte mig, har åkt på ryggont.
Men en annan plan satte jag i verket, det är en alltid lika efterlängtad och alldeles, alldeles underbar vårritual: tvätt som fladdrar i vinden på sin lina mellan björkarna. Tvätt som torkat ute är så underbart väldoftande och mitt bästa vårtecken. OCH tänk i år hann jag få tvätten torr innan Robban börjat köra skit på åkrarna runt husknuten, brukar förlora den kampen och snopet få plocka ner nyss upphängd tvätt för att rädda den från en helt annan vårdoft än den jag vill fånga. 1-0 till mig! Kanske satt Robban på altanen och läste nya Quiltmania ett nummer som var lite speciellt deras hundrade, grattis Quiltmania!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar