Öppettider



fredag 28 februari 2014

Fel, fel, fel, fel!


Jag blir så trött och irriterad, gillar inte att hitta fel i våra mönster men nu har det hänt (igen)! Denna gång är det vår Solsikka som drabbats. Det är mallen till lilla Solsikkan som är 1,5 cm för kort. Har du mönstret på den så ändrar du den lätt genom att förlänga det breda partiet med 1,5 cm så som bilden visar.
Ber alla drabbade så hemskt mycket om ursäkt och hoppas att inte alltför många redan skurit "fel".
Det bästa med mitt yrke i dessa stunder är att kunna tänka:
So what Catharina? Hade du varit kirurg hade det varit ett problem med 1,5 cm fel kanske t.o.m. ett riktigt stort problem men nu handlar det bara om lite tyg och för all del dina kunders tid men sett i ett stort perspektiv är problemet väldigt litet.
Så där kan jag prata med mig själv när jag ligger sömnlös och tycker att det där problemet är jättestort och näst intill oförlåtligt. Det är väl både bra och dåligt att hetsa upp sig över sådana saker, det är trots allt bra om alla mönster är felfria, så att vara hård och kritisk mot sig själv tar oss garanterat mot bättre kvalitet i längden.

2 kommentarer:

  1. Inget att ligga sömnlös över. Det finns mer tyg att köpa, eller hur? Kram Irene

    SvaraRadera
  2. Ja, Irene det är sant! Hoppas att även de drabbade kan tänka så.

    SvaraRadera