Öppettider



måndag 22 januari 2018

Duplo och verktyg


I helgen var Agust (3 år) här och hälsade på. Som vanligt startade det med en vända ut till affären för att hämta en korg med Duplo från leksakslådan (vi skulle kunna köpa en omgång till lådan här inne också men jag tycker det är en bra rutin att ett besök alltid startar med en tur till Tyger & Ting).
Så fort man stiger över tröskeln så säger han, det luktar så gott här inne farmor (samma kommentar var gång) vad är det som luktar så gott? Jag som är i affären varje dag känner inte att det luktar något alls så jag har inget bra svar utan bara "så kul att du tycker det luktar gott, jag vet inte riktigt vad det är som luktar".
På väg ut från affären (efter att ha tömt leklådan på alla Duplo) så vänder han i dörren och går in igen och säger: - Jag måste bara få lukta innan vi går. Så går han fram och lägger näsan mot tygrullarna och säger - Jag älskar verktyg!


2 kommentarer:

  1. �� Underbar kommentar ❤

    SvaraRadera
  2. De är underbara! Mina små "lyckopiller" gillar att gå upp till farmors syrum, där finns mycket att titta på. En av de första gångerna Sigge nu 3½ år, kom upp dit, tittade han med stora ögon runt, och WOOOOW farmor, vad coolt .

    SvaraRadera