Öppettider



torsdag 4 februari 2016

T&T på you tube igen!



I början av veckan visade jag en Charm Pack-vänlig kvilt här på bloggen och nu tänkte jag dela med mig av mallarna och hur man syr det.
Kvilten baserar sig på en enklare form av Paper Piecing som kallas Top Piecing där man syr bredvid pappret istället för rakt igenom. Fördelarna är många tycker jag, man slipper pilla bort papper eller ha kvar ett mellanlägg som gör det blocket lite stelt, kursdeltagarna fattar direkt hur det fungerar vilket inte är lika vanligt med Paper-Piecing och sist men inte minst så kan man återanvända sitt papper om och om igen.
Klippet hittar ni här och mallarna hittar ni här.
Tygerna i klippet är från nya serien "Mama said sew revisited" från Moda som jag visat här tidigare, det är serien med Tyger & Ting-namnet i trycket. Vi har lyckats komma över några bitar för att kunna sy en liten frestelse men det dröjer ett tag till innan vi har serien i butiken.
Det är dock ingen torka vad gäller Charm Packs så det finns att välja på ändå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar