Öppettider



onsdag 4 juni 2014

Fjärilar i magen


För ganska exakt ett år sedan satt jag här och planerade mina höstkurser. Jag hade fått en lite crazy idé och var rätt nervös över mina kunders reaktioner. Det handlade om en MysteryQuilt-kurs, en kurs där deltagarna fick hemuppgifter och fick sy något som de inte visste vad det skulle bli. Kursavgiften såg vid första anblick avskräckande ut och jag var helt inställd på att den aktuella "kursdagen" (dagen då vi skulle träffas och resultatet skulle avslöjas) i själva verket skulle bli en ledig dag för mig, utan deltagare igen kurs.
Visst blev det reaktioner av olika sort, nån trodde att det ingick övernattning med helpension men när de insåg mängden material som faktiskt ingick så resulterade det i mer än två(!) grupper JÄTTEKUL!
Nu sitter jag här igen och slipar på en ny MysteryQuilt-kurs hoppas att minst lika många är sugna denna gång!
Nästa helg när det är utställning i Allbo kommer flera av Mysteriekviltarna att vara utställda och jag har tagit mig friheten att tjuvfota lite så ni kan få se delar av resultatet.
Mysteriet 2014 kommer ni definitivt inte att få se något tjuvfoto på!

                                               

1 kommentar: