Öppettider



måndag 9 december 2013

Udda


När vi för ett antal år sedan besökte museet i Ohs så hittade jag min farmor, farfar, mina fastrar, farbröder och pappa där. Inte som besökare utan som museiföremål, ganska otippat måste jag säga (även om man ibland som tonåring kanske tyckt att det var precis det dom var).

Nu har det hänt något annat otippat i mitt liv, vi har sålts på Tradera! Det är mamma, onkel Roy, jag och inte att förglömma en annan kär familjemedlem, den gamla PV:n. Vi gottade oss på Hagön sommaren 1967 medans pappa jobbade i Halmstad, vi bodde i tält hela perioden tills stormen en dag rivit hela härligheten och vi fick flytta in i lånad husvagn.
En av de soliga dagarna på campingen blev vi fotograferade och det resulterade i ett vykort som såldes på Hagöns camping under många år.
Hur som helst nu har en galen samlare köpt vykortet för 140.- på Tradera, det är inte bara vi som håller på med lappteknik som är knäppa samlare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar