Öppettider



måndag 14 oktober 2013

Rättvis fördelning


Idag har jag precis som alla ni andra fått 86 400 insatt på mitt konto och jag har själv rätt att göra vad jag vill med dem. Ingen skatt och inte en chans att sätta av och spara utan bara att förbruka tills jag imorgon får en insättning på 86 400 nya och så håller det på dag in och dag ut, alla får lika, helt rättvist fördelat och alla väljer att göra vad de vill tills vi plötsligt inte får en enda till.
Tänk därför efter hur ni använder dom! Ha kul och gör det ni allra helst vill för de går inte att spara till en annan dag då ni behöver dem bättre och ni vet inte när sista insättningen är gjord.
Lev livet väl och ta vara på varenda en av era tilldelade, ovärderliga sekunder.

5 kommentarer:

  1. Det var en fin tanke! Man behöver bli påmind om att varje sekund är dyrbar så man inte slösar bort dom på bagateller!

    SvaraRadera
  2. Visst är det så Kerstin! Vi får hjälpa varandra att se verkligheten ibland.

    SvaraRadera
  3. Livet är här och nu!

    SvaraRadera
  4. There is something about your lovely creations that makes my heart smile.
    keep doing what you are doing,

    You Matter
    Mdm Samm

    Madamesamm@me.com
    Sewequilt.com

    SvaraRadera