Öppettider



onsdag 29 maj 2013

Att sy för hand!


Jag tycker att det är så avkopplande att ha ett handsömnadsprojekt på gång. Har alltid något liggande vid tv:n som jag kan ta till närhelst jag har lust. Den här som jag visar idag har jag sytt på i ca 5 år, inte dagligen utan väldigt sporadiskt. Jag har mestadels använt japanska tyger och till breda kanten valde jag ett tvättat linnetyg. Kanten fick bli extra bred så att kviltningen kunde framträda ordentligt. Kviltjobbet lämnade jag till Diane's Quilting Service i Värnamo.
Det här projektet inspirerade oss till "Dominokvilten" som vi har i vår bok "Tyger blir Ting", där är den helt maskinsydd och har smalare kanter. 
Till hösten kommer jag förmodligen att ha nån handsömnadskurs men jag har också en liten idé på någon annan form av kurs, vi får se vad det blir.
Igår fick jag ännu ett (delvis) handsytt, nykviltat projekt som ska kantas inom kort. En riktig romantisk dröm som ingen kommer att kunna säga är en "typisk Tyger & Tingkvilt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar