Öppettider



torsdag 21 februari 2013

Elfel!?


Jag hör nog till de väderOberoende människorna sällskap. Bryr mig inte jättemycket om hurdant vädret är eller ska bli och gör för det mesta det jag tänkt göra oavsett hur det är med väder och vind, tänker inte att vädret påverkar mig.
Hör ibland folk säga att nu skulle det vara på tiden att solen visar sig eller liknande och tänker att ja, det kanske var länge sedan. Men idag reagerade jag på ett oväntat sätt som bekräftar att det nog var länge sedan det var sol. Plötsligt stegrade sig ljuset i badrummet och jag kollade skräckslaget belysningen, vad händer, håller elen på att kapsejsa få överslag eller nåt?
Var med om nåt liknande en kväll i vinter när jag var ute och gick och plötsligt studsade högt av en rörelse strax framför mig, det var månen som tittade fram och plötsligt gav mig sällskap i form av min egen skugga, en bekantskap jag inte hade umgåtts med på länge.
Jaha, och vad har detta med lappteknik att göra? Absolut ingenting!

Men jag kan berätta nåt annat som kan vara intressant på riktigt!
Det kommer att bli Quiltköping 2014 den 5-7 september, det ni det är värdefullt vetande på hög nivå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar