Öppettider



lördag 5 maj 2012

Sockersött, sommarfint


En av mina favoritblommor är Stockrosor! Finns det något vackrare än en smal gränd med långa längor av låga hus med varierande beklädnad och färg och så dessa stockrosor som inklämda mellan kullersten och stenfot växer sig långa och ståtliga? Vid sådana tillfällen önskar jag att jag också bodde i en vänligare växtzon. Nu är det inget stort problem längre eftersom jag kan njuta av härligheten inomhus istället.

Solbritts underbara Stockrosor är väldigt rätt i färg och form och ger den rätta känslan, så man lätt tar sig till de smala gränderna i sin fantasi. Vi valde att sy blommorna med hjälp av tre olika Yo-Yo makers från Clover något som jag tycker är jätteskoj.

1 kommentar:

  1. Gillar bonaden jättemycke så jag köpte mönstret på Älvsjömässan.
    Fast jag vill ha rosorna mot en stenmur/vägg för så växer de på Öland där vi är mycke, så här blev min.

    http://sylivet.blogspot.se/2012/04/paskafton.html

    Häls Lena

    SvaraRadera