Öppettider



lördag 27 augusti 2011

Det händer saker!


Vaknade av åskan och har sedan konstaterat att trots rivstart har både tv och telefon klappat ihop. MEN! Mobilens mejl och sms funkar och därmed har jag nåtts av nyheten mer än en gång...
SOLBRITTS LÖPARE LIGGER PÅ MORGONNYHETERNAS BORD!
Det började i våras:
Solbritt berättade att hon skickat ett mejl till tv4 och frågat om de var intresserade av en ny löpare på sitt bord, de hade ju aldrig haft någon i lappteknik.
Hon fick genast svar att de var intresserade och sen rullade det på. De meddelade att de skulle lägga på den till hösten.
Hon har väntat och vi har väntat, skulle de lägga på den? Igår fick vi klart mönstret och tygpackarna men skulle vi kalla den för TV4 löparen, kanske skulle den aldrig synas där? Nu ligger den där och vi är förberedda, kanske nån mer vill sy en?
Nu ligger fokus nån annanstans...hur får man igång tv:n?
VI vill också se!

12 kommentarer:

  1. Jag blev ju tvungen att kolla in nyhetsmorgon på webben. Jättevacker löpare! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Så tjusig duken är men den ser lång ut.

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är den tjusig! Den Solbritt sydde till TV4 är 1,95m lång, så den är verkligen lång. Hon sydde så lång hon trodde att den skulle vara så det är häftigt att se vilket ögon mått hon har... Vi har gjort löparen i mönstret 1,45m för vi tror att det är ett mer användbart mått men den är lätt att förändra och tygpackarna vi gjort räcker till den långa.

    SvaraRadera
  4. Fast 1.95 skulle passa bra för oss med långa köksbord ;) men mönstret kanske är lätt att förlänga själv?

    SvaraRadera
  5. Va´ roligt! Grattis till den reklamen och snygg är den ju också.

    SvaraRadera
  6. Jodå, den är lätt att förlänga och vi har tips om hur i mönstret.

    SvaraRadera
  7. Den syntes och den är så fin.
    Grattis!
    Ulla

    SvaraRadera
  8. Jag såg den direkt när jag satte på tvn. Jättefin den vill jag också sy skulle passa perfekt på mitt stora bord i stugan konstaterade jag.
    Grattis !
    Milly

    SvaraRadera
  9. I och med att jag jobbar fick jag gå in på TV4 play och kolla. Duken är ju hur fin som helst:)
    /Eva i Karlskrona

    SvaraRadera
  10. YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Äntligen kom den på bordet! Och den är sååååå fin! Och du, Solbritt, är såååååå duktig! Men allra bäst är att du är en såååååå god vän! Tack! Diane

    SvaraRadera
  11. Jag såg den på TV och tyckte mycket om den.
    Skulle gärna sy den.Mycket vacker.
    Gun Moberg

    SvaraRadera