Öppettider



lördag 28 augusti 2010

Dubbeltävling


Igår fotade jag alla kviltar som kommit in till utmaningen "Ränderna går aldrig ur". Det var jätteskoj att se dem genom kameran för då kommer allt möjlig fram och nya perspektiv bildas.

Brukar få bättre färgåtergivning på kviltar när bilden är tagen utomhus så kameran och kviltarna riggades upp på skuggsidan av huset och sen började racet...
Jo, race blev det för det var 77(!) kviltar som skulle plåtas och jag ville helst få dem i nummer ordning så det var allt lite tid som lades på att leta och hela tiden hotade solen att hinna runt knuten innan jag var färdig. Så det blev en tävling i tävlingen men kul var det!
Och vilka fantastiska kviltar det är!!!
Inte ens en tjuvtitt tänker jag bjuda er på men jag hoppas att ni är nyfikna.
Dessa näst intill hopplösa randiga tyger som alla fått kämpa med och lyckats så väl.
Hoppas att det är många som kommer för att se dem nästa helg i Quiltköping!

När fotandet var över och jag kunde pusta ut lite så kom en glad överraskning. Jag hade lämnat en ny kvilt till Diane's Quilting Service och ett, tu, tre så ringde det på dörren och där var hon med kvilten!
Den däremot är ju inte hemlig så den får ni se. Det blir kvällsnjutningen framöver att få sy på och sy ner kanten runt om, tror att den ska få en liten tittkant först.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att det finns fler som tycker det var hopplösa randiga tyger. En utmaning och det skall bli jättekul att se alla till helgen.
    Susanne

    SvaraRadera